[Antispam] "Spamlag utan tänder"

Patrik Wallstrom pawal at blipp.com
Wed Feb 21 15:18:20 CET 2007

On Wed, 21 Feb 2007, Stig Boberg wrote:

> Några synpunkter. Ser det som spam tills admin visat varför det inte
> skulle vara det!

[...]

> Den här listan känner jag inte igen och hittar inte heller något mail
> där jag bekräftar att jag vill vara medlem!
> Admin: När sökte jag medlemsskapet och när begräftade jag detsamma?

Jag har inte loggar särskilt långt tillbaka över sånt. Men det krävs
en bekräftelse på att man innehar e-postadressen för att kunna bli
prenumerant, och någon har bevisligen bekräftat din e-postadress
eftersom du är medlem.

> Det finns en del info i meddelandeheadern. Men inget i klartext t.ex.
> efter meddelandet. Seriösa listor  brukar skicka med en del läsbar
> information!

Jag är med på en hel del "seriösa" listor som inte alls har sådan
information i klartext, och jag förväntar mig att prenumeranter på den
här listan är fullt kapabla till att läsa sig till dessa
standardiserade header-rader och agera utifrån dessa.

Om det är så att du inte längre vill vara med på den här listan vet du
nog hur du tar bort dig, annars kan jag göra det åt dig.

--
patrik_wallstrom->foodfight->pawal at blipp.com->+46-733173956